Plantebaseret hjemmelavet “kød”-sovs med bagt aubergine OPSKRIFT

Et par tips til Cross/Trail løb

Jeg er bare SÅ glad for at være løbene igen, og at det ugentlige kilometer antal bevæger sig opad. Jeg ligger pt på de 80-90 km i ugen, og jeg var ret spændt på hvordan kroppen ville reagere på sidste weekend i Madrid med mit 10 km løb(som jo gik overraskende godt med 2. plads og PR (35.32min) trods ingen kvalitetstræning :-D). Det har den heldigvis ikke vist sig mærket af, og derfor har denne weekend været meget udbytterig på træning med 23km langtur igår og 15km i skoven idag 🙂 Og ahh hvor jeg elsker elsker eeelsker at løbe i skoven 😀 Derfor blev søndags træning også brugt på stierne i skoven, og det gav mig ideén til denne video, som jeg efter træning fik lavet! Jeg tænkte nemlig at dele lidt fif til at løbe i skoven, som kan være ret anderledes og udfordrende end at løbe på landevejene 🙂

 

TIPS:
1. brug dine arme, de er dine balance-stikker og må gerne fungere som “vinger” når du løber nedad 0:-)  Ligeledes er det dem der “trækker” dig op ad bakkerne – og jo hurtigere du bevæger armene, jo hurtigere bevæger benene sig under dig!
2. Tag små hurtige skridt – på den måde er du hurtigt videre og derfor sker der ikke noget hvis du træder på en sten, træstub eller lign, du når simpelthen ikke at glide før næste skridt er taget 😀
3. Læs underlaget – kig ca 2-3 meter frem og se hvad der kommer foran dig, dine øjne læser meget mere end du tror, og er derfor forberedt på hvor du skal sætte fødderne 😀
4. SMIL, ha det sjovt, træk vejret og nyd naturen!

Har du nogle andre gode tips at tilføje :-)?

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Plantebaseret hjemmelavet “kød”-sovs med bagt aubergine OPSKRIFT