Nemme veganske pebernødder med ingefær

Løbetøj i vinterkulde

Hvad skal man have på når man løber og det er koldt? Hvad er vigtigt, og mest behageligt? Jeg kommer her med hvad der fungerer for mig når kulden træder ind, og jeg stadig får passet mit løbetræning – jeg vil nemlig 1000 gange hellere klædes godt på, komme ud i den friske luft, end løbe på et løbebånd 😀

Med en længere morgen løbetur i minus graderne er det udover for skadesrisikoen, også for selve oplevelsen ret vigtigt at have den rette beklædning på, og efter jeg postede dette billede på min story fra min træning idag – blev jeg spurgt efter links til hvor man kan få de forskellige ting – derfor indlægget her 😀

Så, hvis vi starter øverst og bevæger os ned, så kommer jeg her med bud på hvad man kan have på, når temperaturen er kommet under frysepunktet, som den var imorges. Er der endnu koldere end -5 grader, så vil jeg nok tage 2 par tights på og luffer på hænderne (her bruger jeg DISSE, seriøst det bedste jeg ved :-D)

  1. Hovedet 
    Pandebånd! Ih pandebånd er bare et MUST når det bliver koldt. Jeg har både nogle fra Nike og Thoni Mara. Men man behøver ikke gå for det dyreste, det vigtigste er bare der er noget stof omkring panden og ørene 🙂 Jeg fandt lige dette på nettet til kun 68 kr 😀 
  2. Overkroppen. LAG PÅ LAG!
    Her er det super vigtigt at have lag på lag. Lag på lag fungerer super godt til at transportere sveden, og holde en varm.
    1.lag har jeg et stramt/tætsiddende “base layer” som går op omkring nakken/halsen. Faktisk er den jeg bruger pt med hat også, så den går også op omkring ørene! Mega smart! Jeg har ikke lige kunnet finde en, men denne minder meget om, og ellers bruger jeg også tit sådan en her som inderste lag.
    2.lag er en windbreaker – en af mine favoritter er denne
    3. lag er en tyndere løbejakke, evt lidt vandafvisende hvis det regner. Som fx denne
  3. Hænderne
    Et par løbehandsker er altså bare et must. Du kan selvfølgelig løbe med alle slags handsker, men jeg selv bruger disse. Og når det er endnu koldere har jeg disse luffer – DE er bare gode 😀
  4. Underbukser!
    G-strenge er altså bare ikke super smart til at holde numsen varm, og jeg bruger altid nogle ganske vidst usexede “mormorunderbukser” som disse, men de varmer altså min poppo lidt mere end intet stof – og jeg kan derfor anbefale altid at have hipsters/boxershorts på mens du løber. Alternativ kan du jo tage et par indershorts på som disse 🙂
  5. Benene!
    VINTER TIGHTS – åh der er SÅ stor forskel på hvor tykke tights er. Sørg for at find nogle med en rigtig god tykkelse, også kaldt vinter tights. Det gør virkelig en kæmpe forskel. Jeg selv bruge disse og disse.
    Sørg også for at de går langt ned – altså helt ned til anklerne.
    Dem jeg bruger pt er disse fra Thoni Mara – de er i hvert fald perfekte til temperaturene nu!
    Her er fx et par fra Nike som jeg også tænker er super gode 🙂
  6. Knæ – Her kommer min egen lille opfindelse. Mine knæ har det nemlig med godt at kan blive kolde – og deraf nemmere til at blive irritereret. Jeg har derfor klippet “hælen” af en hjemmestrikket sok, og sætter denne fast med sikkerhedsnåle – så sikre jeg mig den ikke falder ned. Den varmer lige knæet det ekstra, og selvom det måske ikke ser så smart ud- så fungerer det, hvilket er vigtigst for mig 😀
    Alternativ kan man jo tage et lettere knæbind.
  7. Fødderne!
    Strømper SKAL gå op over anklerne og komme ind under tightsene. Hvis du har bart hud nede omkring achillesenerne så er du virkelig udsat på den front, og en skade i achilles – dét ønsker du ikke. Så slut med ankelstrømper fordi det ser smart ud – ind med de lidt længere strømper, som fx disse.

Det var blot lige fif omkring mit outfit idag, har du nogle gode råd til at løbe i kulden :-D?

1 kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Nemme veganske pebernødder med ingefær