Sprøde og søde hjemmelavede frugt chips

Plantebaseret ristaffel

Skal du have gæster og gerne vil gøre det nemt, men stadig have lidt til alle? Så er ristaffel altså sjældent noget man går galt i byen med 😀 Og det kan endda laves helt plantebaseret, med tilbehør for kød spisere (altså fx stege noget kylling i peanutbutter ved siden af :-P) – så er der lidt til alle 😀

Af rå tilbehør plejer jeg ofte at have følgende i små skåle (frugt og grønt skåret i små stykker)

Squash (reven på rivejern), rødbeder (reven på rivejern), tomater, agurk, gulerødder, majs, ærter, æbler, banan, rosiner, kidneybønner, kokosmel og peanuts – og mango chutney!

Selve sovsen skifter af hvilke grønsager jeg har på lager, men her er et bud på en opskrift 😀

Vegansk sovs til ristaffel

Svits 1-2tsk karry, 1-2tsk guerkemeje, spidskommen, 1 helt hakket løg, 1 hakket porre og 2 fed hvidløg(fint hakket) i en gryde med olie og soya.

Tilsæt herefter forskellige grønsager (jeg bruger ofte bambusskud, babymajs, rød peber, champignon, og squash – men man kan hakke lige de grønsager man har).

Steg dem med de brunede løg etc, og tilsæt herefter 1 dåse kokosmælk, 1-2 dåser hakkede tomater samt godt med salt. Bring retten i kog og lad den derefter simre.

Smag til med salt og peber – evt tilsæt et par spiseskefulde flødeost hvis ikke versionen skal være vegansk 🙂

Jeg plejer at koge fuldkorns ris til – men indrømmer gerne at jeg spiser mest af sovsen og toppings – det er jo det der smager bedst ;-P

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Sprøde og søde hjemmelavede frugt chips